Schrikkeltocht

Eind oktober wordt het Meerdaalbos altijd wat donkerder en griezeliger. Het laatste weekend van oktober zie je er dan niet toevallig veel heksen, pompoenen en draken. De Heksentocht is een activiteit die georganiseerd werd door de Landelijke Gilde van Haasrode en waaraan verschillende Haasroodse verenigingen deelnamen.

Onze scouts bouwde traditiegetrouw jarenlang als één van de hoogtepunten tijdens de Heksentocht een groots druïdendorp aan de Mommendaal. In 2008 moesten we omwille van nieuwe bosregels echter verhuizen; hierna vond je ons dan ook aan de Bremberg. De Kabouters en Welpen kregen 's avonds de kans om samen met een verteller de Heksentocht uit te lopen.

Op zaterdag 25 oktober 2014 vond de (tevens laatste) Heksentocht plaats. We vonden voor de jongste en oudste leden een waardige vervanger: de Schrikkeltocht. Een griezilige, maar ook mooie tocht door Meerdaalwoud voor en door onze leden.

Dit jaar vindt de schrikkeltocht plaats op zaterdag 28 oktober 2023.