Truffelverkoop 6 maart 2016

Scouts moet toegankelijk zijn voor iedereen, en we proberen dan ook zo weinig mogelijk financiële barrières op te werpen door het lidgeld laag te houden en de kosten voor kampen goed in te schatten. Een aankoop van een uniform, matje, etc. kost ook al handenvol geld en we zijn hier ons dan ook van bewust.

Net zoals onze koepelorganisatie Scouts en Gidsen Vlaanderen worden ook wij geconfronteerd met stijgende kosten en dalende subsidies. Het lidgeld werd dan ook begin vorig jaar verhoogt, het aandeel dat we vragen ‘bovenop’ het deel dat we aan de koepelorganisatie doorstorten hebben we constant gehouden. Met onze kaas & wijn en onze truffelverkoop proberen we een groot deel van onze vaste kosten te dekken. Zo moeten we telkens ook wat geld voor de elektriciteit, gas, water en herstellingen aan de kant zetten.

Om een klein voorbeeldje te geven; sommige van onze kloktenten zijn na jaren van dienst aan vervanging toe. Het aankopen van een nieuwe tenten kost echter handenvol geld. Allemaal centjes die we zo veel mogelijk uit de kampprijs willen houden. Graag willen we dus alle bewoners van Oud-Heverlee bedenken die ons op deze manier steunen en natuurlijk de leden en leiding bedanken die zich hebben ingezet om truffels te verkopen.

P.S: Er zijn nog enkele doosjes over, als je wil kan je voor en na de vergadering er nog verkrijgen bij de takleiding.