Uniform

Hier vind je alles over ons uniform...

Wie draagt wat?
Dat is afhankelijk van de tak waarin je zit. Kapoenen en Akabe moeten enkel het "Scouts Meerdaal Haasrode"-T-shirt en de groepsdas (beige met groene boord) dragen, maar mogen, indien ze dat zelf willen, ook het volledige uniform dragen. Welpen, Kabouters, Jonggivers, Givers en Jin dragen het volledige uniform, zijnde:

• Korte groene (scouts-)broek of -rok
  • Het rode "Scouts Meerdaal Haasrode"-T-shirt
  • Het beige scoutshemd
  • De groepsdas (beige met groene boord)
  • De "Scouts Meerdaal Haasrode"-badge (€ 2,00; niet verplicht maar wel leuk)
  • De korte groene broek of rok is niet verplicht bij winterse temperaturen onder de 10°C. Opgelet: je groepsdas vergeten is even erg als geen scoutshemd dragen!

Wat waar kopen?
Het rode "Scouts Meerdaal Haasrode"-T-shirt (€ 17,00) en de groepsdas (€ 8) kan je enkel bij onze scouts kopen. Dat kan vlak vóór of vlak na de vergadering, bij iemand van de tak- of groepsleiding. Gedurende de eerste scoutsvergaderingen zal er steeds iemand klaar staan om ouders verder te helpen.

De andere delen van het uniform (broek, rok, hemd) en andere spullen die leden nodig hebben (bijvoorbeeld om op kamp te gaan), vind je in de Hopper. Het adres:

Hopper winkel Leuven
Diestsevest 92C
3000 Leuven
(016) 23 55 25

Je kan ook de website van de Hopper winkel bezoeken en er on-line artikelen aankopen. Het adres: www.hopper.be.

En wat waar naaien?
Dan moeten inderdaad de juiste logo's of kentekens nog op de juiste plaats genaaid worden. Het jaarkenteken ("Grenzeloos Groeien") dat ieder lid via de leiding krijgt, moet boven het rechter borstzakje op het hemd genaaid worden. Kapoenen die geen hemd hebben, naaien het op hun scoutsdas. Een overzicht van de plaats van alle andere kentekens vind je samengevat in de volgende tekening.